Bij alle activiteiten geldt wat mij betreft:
- Geef het spel-idee en breng de eerste sturing aan, opdat ze er zelf mee aan de slag kunnen.
- Geef de kinderen voldoende ruimte om het spel aan te passen naar hun eigen vorm en tijd.
- Stuur pas bij, wanneer blijkt dat ze er zelf niet meer uitkomen!
5. Ruilen
6. Touwtje Springen
- Geef of gebruik een goed touw. Ik vind de Beaded Ropes absoluut de besten. Iets zwaarder en met handvatten. SUC6 is in 90% van de gevallen gegarandeerd.
- Geef liever een wat langer touw aan een beginner. Dat geeft meer tijd en ruimte.
- Ogen dicht en achteruit is de basis voor de beginner. Daarna kan je allerlei variaties gaan doen.
Zit je nog ruimer, schaf dan een SpringBaan aan. Deze bordjes hang je op het schoolplein aan het hek en aan de muren van het gebouw en je hebt een inspirerende en permanente TouwtjeSpringen-uitdaging.
7. Tollen
Kan je het niet zelf maken, dan is dit misschien een geweldig moment om contact te leggen met de Middelbare school waar ze nog aan houtbewerking doen. Of een ouder of locale timmerman die een draaibank heeft.
8. Pikkelen of Bikkelen
Spreek een reeks van handelingen af en voer die uit. Bijvoorbeeld: 1 pakken. 1 terugleggen. 1 pakken. 1 er bij pakken. 2 terug leggen.
Je kunt de variaties oneindig lang maken. Lukt het je niet om de afgesproken reeks uit te voeren, dan is de ander aan de beurt.
Vind je dit leuk? Lees dan ook Deel 1.